PRINT SEND TIL EN VEN
MidtSjællands Vandforsyning

Opsætning af lækage-alarm
Det er pt. ikke muligt at modtage lækagealarm på sms eller email.

Man er derfor nødt til at logge på MinVandforsyning.dk og se forbruget på time-niveau. Hvis der i en almindelig husholdning er forbrug i alle døgnets 24 timer, bør undersøges årsagen.

Leverandøren forventer at det løbet af 1. halvår 2021, vil være muligt at opsætte lækage-alarm m.m.

Mulige årsager

Et toilet der løber er ofte årsagen.

Tjek toilettet, ved at lægge et stykke toiletpapir på bagvæggen af kummen.

Hvis det løber, bliver papiret med det samme vådt.


En sikkerhedsventil til varmtvandsbeholderen, der ikke lukker helt.

Er dette årsagen, kontakt da en vvs'er, som kan montere en ny.
 

En vandhane der ikke er lukket.

Tjekke alle indendørs og udendørs vandhaner

Skjulte rør i huset der er utæt.

Hvis dette skønnes at være årsagen, kontakt da dit forsikringsselskab.

Hvis måleren er placeret i målebrønd, kan det også være vandledningen fra målerbrønden og ind til huset, der er utæt. 

Hvis det umiddelbart efter indføring i ejendommen er muligt at lukke på en ventil, så prøv dette. Hvis måleren efterfølgende står stille, er utætheden i huset, ellers er den mellem målerbrønd og hus.
Hvis årsagen skønnes at være en utæt vandledning i jorden, kontakt da dit forsikringsselskab.


Når ”lækagen” er fundet og udbedret, kan du på vandmåleren se, at ”Aktuelt flow i m3/h” er 0,000 (forudsat der ikke er andet forbrug i huset).

Desuden vil lækage­alarmen (A5) slukke, når der ikke har været forbrug i 15 sammen­hængende minutter.

 

Kontakt Vandværket

Mail til:
post@midtsj-vand.dk

Ring på tlf.:
51 33 04 70

Skriv til:
MidtSj. Vandforsyning A.m.b.a.
Byvejen 22 B, Osted
4320 Lejre

Hjemmeside:
www.MidtSj-Vand.dk